Wednesday 7 October 2009

ISMA- tak de comment

Untuk entri kali ni. Gua cuba la nak bg sikit pndngn pasal apa ISMA diam. Bisu ke? Tak th nak jwb ke? Kes-kes dah byk gile berlaku. x mcm kes ms joget lambak dulu. Terus je Kluar kenyataan. Korang nmpk tak betapa ISMA ni bt kejer secara halus. Die suruh anak2 buah die bt kejer Peringkat atasan sebagai Master Planner utk smua ni. Rilek je. Gua th ni taktik korang (ISMA). Paling tdk pon, kalau dia kata ini salah, blh bg kenyataan "ISMA DI FITNAH".

Ok.. pada pantauan gua diseluruh tempat kat mesir ni, mmg bdk2 ISMA yg bt kejer tak bermoral ni. Die org senyap sebab :-

1- Nak tnjkkn die org baik, sampai mamat ezo ni pon blh terpengaruh ngan puak2 ni. Sebab tu korang akn tgk kenytaan berbelit dieorg "ISMA tak terlibat dalam kes ni" yang terlibat ahli2 die org. Kita tak pernah tgk Pres die org yg turun pdng.

2-Stategi perang saraf, kalau puak2 ni kecoh tiba2 je melatah.. mmg org akn damm terus.

3-aku rasa dieorg akn kluarkn kenytaan BOOM!! satu hr nnti. Skrng tgh carik keslhn2 bdk2 PMRAM yg sdng duk pertikai tugas2 semberono dieorng.

4-Penaung die org (JPMK, DUTA dll) akan bg support sepenuhnya kpd anak kesyangan mereka2 nie. Sampaikan persatuan bwh BKAN negeri die org tak pandang. Makna kata, apa2 mslh akn dirujuk kepda bapak2 die org ni.

5-Bdk2 br sampai ni, klu korng tgk die org akan termakan punye la ngan beberapa insiden yg die org tak faham. Sbg cth : Knpa ada BKAN2 dan DPM2 tak bg bdk2 ISMA masuk prgrm/tempt2 mrka?. Aku th, bdk2 lama faham. . PERSATUAN ada undang2 tersendiri. takkan la nak bg BUKAN AHLI masuk. Hak Persatuan ni kena jelaskan pd adik2 br ni.

6-Gua terpikir die org mesti ada strategi plan dr msia lg. Bdk2 die org, mmg die org akn ambik cakna gile2 la.

Ok la..tu je gua dapat beri pndngn kat korang. Gua tak suka giler kat puak2 nie. Maaf la gua cakap. Ok.

Gua bg sikit tip utk korang pk sikit. Gua mals nak campur hal ni. Tp ngan puak2 nie gua ada sejarah sikit. malas nak citer.

1- Aku th, puak2 ni akn takut gile kalau nak berdebat. Kalau kat MKKK pon die org tarik diri, lps ni lg bacul(penakut) la puak2 ni.So.. Korang leh semuka pastu amb

No comments:

Post a Comment